Traktor elől-hátul

1941.-ben a”lenti községi polgári fiú- és leányiskola” negyedik éves tanulója voltam. A tanév alatt naponta jártunk be Lentibe, teherautó-platóján, kerékpárral, gyalog, sílécen, az eseteknek, időjárásnak megfelelően. Az üzemből teherautók közlekedtek a lenti vasútállomásra, ahol a vagonokban érkezett, kirakott felszereléseket szállították Lovásziba. A gépkocsivezetők tudták, hogy a tanulók saját munkatársaik gyermekei, és az üzemvezetőitől hallgatólagos beleegyezés van a szállításukra, hiszen más lehetőség erre még nem volt. Az út kővel való kiépítése is csak ez időben történt.

 

Mi a kisdiákok, már reggel 6 óra tájban, indulásra készen lestük az utat, vajon jön-e majd autó? Ha nem, akkor indulás kerékpárral, vagy másként.

Délután, iskolai tanítás után, a Lenti főtéren figyeltük a teherautókat, vajon haza tudunk-e velük utazni. A vasútállomás felé gyalogoltunk, hogy megnézzük, rakodik-e ott valamelyik autó?

 

Gyakran édesapám is szállított bennünket. Emlékezetes volt ez az egyik esemény. A Lenti vasútállomáson felraktak a Ford teherautóra egy hatalmas tartályt. Olyan hosszú volt, hogy az egytengelyes pótkocsi / bakkocsi/ vonórúdja rövidnek bizonyult, emiatt nem volt összekapcsolható a teherautóval, így a vonórudat maga a tartály képviselte. Fontos volt a vonórúd megfelelő rögzítése, hogy nyomvonalba fusson a pótkocsi kereke. A tartály súlypontja magasra került, minden gödörnél, huppanónál kilengett, leborulással fenyegetett. A szélessége miatt a szembejövők csak a teljes letéréssel tudtak mellette elhaladni. A kocsi sebessége nem érte el a gyalogos haladási sebességét. Előzésről szó sem lehetett. Megérkeztünk a célállomás közelébe, ahol már két traktor várta a szállítmányt. Az egyik a kocsi elejére kapaszkodott vastag drótkötelével, míg a nagyobbik a szállítmány hátsó részébe kapcsolta a vontató kötelét. Megkezdődött a mély, sáros, meredek, lejtős, erdei úton a tartály helyére cipelése. Az első lánctalpas traktor feladata az volt, ha elakad a teherautó, kihúzza a sárból. A nagyobbik lánctalpas traktor nem engedte leszaladni, felgyorsulni a gépkocsit. Hát izgalmas volt, még nézni is nem, hogy részt venni a munkálatban. „Fülig” sáros volt mindenki. A hosszan tartó, türelmes, szakszerű együttműködésnek meglett az eredménye, a tartály helyére került.

 

A jó zalai agyagos kötött talaj nagyon vendégmarasztaló.

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Képviselő testület

Léránt Ferenc polgármester

Testületi tagok:
András Csabáné
Cseke Lászlóné
Kondákor Zsolt
Kovács Ferenc
Parragi Attila
Varga László

Települési adatok

2017. január

0-17 éves 166
18-59 éves 676
60-99 éves 342

Részletes adatok...


Állandó lakosok

2017. jan. 1. 1 184
2016. jan. 1. 1 178
2015. jan. 1. 1 188
2014. jan. 1. 1 206
2013. jan. 1. 1 226
2012. jan. 1. 1 234
2011. jan. 1. 1 241
2010. jan. 1. 1 237
2009. jan. 1. 1 250
2008. jan. 1. 1 272
2007. jan. 1. 1 271
2006. jan. 1. 1 273
2005. jan. 1. 1 262
2004. jan. 1. 1 281
2003. jan. 1. 1 307
2002. jan. 1. 1 329
2001. jan. 1. 1 346
2000. jan. 1. 1 344

Bunkerlátogatás

 ovohely

Kedves látogatóink számára lehetőséget biztosítunk a légópince idegenvezetéssel történő látogatására. 

Felnőtt belépő: 500 Ft/fő
Diák és nyugdíjas: 300 Ft/fő;
6 éves korig ingyenes
10 főtől csoportoknak: 400 Ft/fő
 
Jelentkezés: lovaszionkormanyzat(a)gmail.com
Joomla templates by Joomlashine