Nyomtatás

Veszélyes üzem!

Nem véletlen az, hogy tiltják a dohányzást, valamint a nyílt láng használatát a robbanásveszélyes üzemekben. Amikor megfúrták, termelésbe állították az első gázkutat, a fatüzelésről gyors ütemben álltak át a gáztüzelésre. A gépkocsikat is átállították gázüzeműre, /ezt a háborús helyzet indokolta./ a tehergépkocsik két oldalára, valamint a hátuljára is szereltek tartókat, amelyekre 22 kg.-os propán-bután gázt tartalmazó palackot szereltek fel. Egy palackkal 120-150 km.-t lehetett megtenni. Személykocsival többet, itt a palack elhelyezése legtöbbször a fülke tetejére került. Ebben az időben, a gépkocsijavító műhelyben dolgoztam.

 

Mentem a raktárba anyagért, előttem várakozott az egyik teherautó, amelyről éppen akkor rakodtak le. Azon tűnődtem, hogy a behordó embereket ne akadályozzam, az a jó, ha megkerülöm balról a kocsit, és úgy megyek én is oda, ahova az árut behordják. De a lustaság is erőt vett rajtam, meg a meleg is és azt a kicsi árnyékot is kihasználva, jobbra mentem a kocsi mellé, szinte préseltem magamat az épület és a kocsi között, de mégis csak árnyékban. A kocsi oldalához értem, amikor egy óriási durranás volt hallható, hatalmas porfelhő kerekedett. Nem lehetett semmit sem látni, elképzelni sem tudtuk mi is történt? Olyan poros-koszos lettem, hogy nem lehetett megismerni. Rövidesen kiderült, hogy milyen szerencsés csillagzat alatt születtem, mert a kocsi bal oldalán lévő felszerelt 22 kg.-os palack szétrobbant. Valószínű az erős napsugárzás is segített ebben. A belső nyomás megnőtt, a palack szétnyílt, Mivel a közelben nem volt dohányzó, illetve nyílt láng, így a kiáramlott gáz nem gyulladt meg. Dupla szerencsém volt. Ha a kocsi másik -bal oldala - mellett megyek el, akkor a robbanás hatására biztosan balesetet szenvedek.

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned